249. IV OGÓLNOPOLSKIE WARSZTATY GAZETEK SEMINARYJNYCH W ŁOWICZU

15 MARZEC 2012
admin

Każdy z nas chciałby dotrzeć do prawdy dotyczącej tematów, które budzą nasze największe zainteresowanie. Zastanawiamy się: Co jest tym obiektywem, przez który możemy zobaczyć prawdę w całej jej pełni, bez złudnych otoczek?

Zagadnienie – czym jest prawda i jak do niej dotrzeć – zostanie podjęte w sposób szczególny w dniach 9-11 marca 2012 r. w Wyższym Seminarium Duchownym w Łowiczu w czasie ogólnopolskich warsztatów dla redaktorów gazetek seminaryjnych. Hasłem tego czwartego już spotkania będą słowa: „Ewangelia – OBIEKTYW NA PRAWDĘ w przestrzeni publicznej”.

Spotkania redaktorów, zostały zapoczątkowane pod hasłem: „Media w służbie duszpasterstwu powołań” i odbyły się w Wyższym Śląskim Seminarium Duchownym w Katowicach. Kolejnym tematem był „Kapłan a media”. Natomiast ubiegłoroczne spotkanie pokazało, zgodnie z jego hasłem, że „Dobra współpraca to efektywne apostolstwo”. Spotkania cieszą się coraz większą liczbą uczestników, co jest motywacją do tworzenia kolejnych warsztatów i świadczy o potrzebie ich organizowania. Tradycją staje się już, że warsztaty zmieniają miejsce corocznych spotkań. Odbywają się w różnych stronach Polski i w różnych seminariach, jak wspomniane wcześniej Katowice. Ubiegłorocznymi gospodarzami byli bracia pallotyni z Ołtarzewa/k Ożarowa Mazowieckiego, a tegorocznymi zaś będą alumni Seminarium w Łowiczu.

Warsztaty to czas kiedy uczestnicy dzielą się własnym doświadczeniem zdobytym przy tworzeniu kolejnych numerów czasopism. Opowiadają co jest największą bolączką oraz jakie sukcesy osiągnęli od ostatniego spotkania. Warsztaty stają się tym bogatsze, ponieważ możemy sobie wzajemnie pomagać, a także służą nam swoim doświadczeniem ludzie, którzy na co dzień pracują jako dziennikarze, fotografowie, a także ludzie którzy pracują w mediach lub mają z nimi kontakt.

Wśród zaproszonych gości w roli prelegentów znajdą się m.in.:

ks. dr Sławomir Zyga – specjalista z zakresu komunikacji społecznej i instytucjonalnej;

pan Franciszek Kucharczak – teolog i historyk Kościoła, redaktor portalu „gosc.pl”;

pan Mikołaj Gospodarek – fotograf pracujący dla międzynarodowego wydawnictwa – Edycja Świętego Pawła oraz

pan Paweł Chmielewski, który od 1997 r. kreuje wizerunki firm i osób dbając o ich skuteczną reklamę.

KONTAKT:

Podobne